Účast M262.045 a Balmu na akci v Šenově,
aneb malá dovolená členů a přátel Pacifiku

V sobotu v podvečer před odjezdem z Kamenice do Šenova.

   Vše začalo již v pátek 22.6. dopoledne. V Bečvárech jsme připravovali soupravu a doplňovali zásoby všeho potřebného. Krátce po poledni vyjíždíme z Bečvár přes Kolín do Prahy Holešovic. Původní plán zahájení našeho "dovolenkového" programu v ZOO v Praze změnil hustý déšť na kulturní program v kině Ládví. (Ale Bolek Polívka v Romingu stojí za to!)

   V sobotu ráno jsme připraveni k odjezdu zvláštního rychlíku z Prahy Holešovic do Ústí nad Labem a Děčína. Celá cesta probíhá na minutku přesně podle jízdního řádu. V Děčíně se motorová souprava přivěsila na konec parního vlaku do České Kamenice a Kamenického Šenova. Ten již ovšem postihlo asi čtvrthodinové zpoždění způsobené vlaky jiných dopravců (myslím, že hlavně ČD). S tímto zpožděním probíhal pak i celodenní program. Ze strany organizátorů - KPL bylo totiž vše důkladně připravené, časově propočítané a program velmi pestrý, ale tím pádem vyloženě "našlapaný". Po příjezdu každého vlaku do Šenova probíhaly bojové ukázky z konce 2. světové války, pivo teklo proudem, všemožné obřerstvení vyzývavě vonělo a pro davy návštěvníků bylo zkrátka k dispozici vše co se na takovou akci sluší.

Třpytivé odlesky v hladině Labe a Svijanského moku cestou do Děčína...

 

Cestovní pohoda v BalmBaru...

  

Při poslední sobotní jízdě do Šenova bylo zorganizováno několik fotozastávek.

 

Nejen motorák, ale i stračeny v ohradě poslušně pózovaly...

 

   V neděli ráno se ke Dvaašendě a Balmu připojil navíc Hurvínek KPL a takto složený vlak odjel ze Šenova do Kamenice, aby se připojil na konec parního vlaku jedoucího opět z Děčína, ale tentokráte až nejseverněji jak jen to po našich kolejích lze, tedy na lokálky Šluknovského výběžku. Souprava dorazila přes Jedlovou do Rumburka, aby se tam opět rozdělila na parní vlak, který jel do Dolní Poustevny přes Šluknov a motorový, který jel tamtéž, ale tratí přes Panský. Na zpáteční cestě si vlaky trasy vyměnily, ale jaroměřský Bejček projel narozdíl od cesty motorového vlaku traťovou spojku Panský - Krásná Lípa. K opětovnému spojení vlaků tedy došlo až v Krásné Lípě. Vlaky nabraly nějaké to zpoždění oproti plánovanému jízdnímu řádu, ale cestující byli i tak spokojeni a plni zážitků z jízd po malebných lokálkách tak trochu zapomenutých krajů.

Poslední víkendový spoj po muzejní lokálce do Kamenického Šenova je připraven k odjezdu!

 

   Vzhledem k drobným závadám na stroji KPL odjela od parního vlaku v podvečer z Kamenice do Šenova nejdříve Dvaašenda s "lehlým" Hurvínkem a pro potěchu posledních zbylých fotografů byl nastartován Puklík, aby dojel do Kamenice pro Balm. Po příjezdu tohoto posledního vlaku do Šenova, byl ještě zinscenován odjezd vlaku do Horního Prysku.

Osobní vlak odjíždí z Kamenického Šenova do Horního Prysku??

 

   Po víkendu nastal čas pro odpočinek členů a přátel Pacifiku. Program se ale oddálil od kolejí jen tak na oko. Navštívili jsme Panskou skálu (hned po Pyšné princezně) a cestou zpátky zkoumali zrušenou trať přes Horní Prysk. Při vrklání bot po traťovém štěrku jsme v duchu mysleli na to jaké to bylo (nebo bude?) když tudy jezdil ještě v době né až tak dávné vlak.

Tak tato lokalita asi ani titulek nepotřebuje.
Snad jen to, že když se vše podaří, bude turistům dostupná opět i vlakem!

 

Jak sami vidíte dokáže tahle báječná parta lidiček i jiné věci než se vrtat v kanále pod starými železničními mohykány...

 

Výzkumník zrušených tratí nalezl cosi železničního...
Kamenný most přes silnici do Horního Prysku nad stejnojmennou zastávkou.

 

A toto se ve výzkumnické terminologii zove "němí svědci"-
kilometrovník a torzo telegrafního sloupu u Horního Prysku.

 

Zase cosi k čemu se píše: beze slov...

 

Poslední večer na poklidném nádražíčku v Kamenickém Šenově.

 

   V pondělí k večeru jsme podnikli i výstup na zříceninu Šenovského hrádku na Zámeckém vrchu. Cestou dolů jsme se pak dokázali i vzájemně poztrácet, včetně klíčů od Dvaašendy...

  V úterý ráno se loučíme se Šenovským nádražím a odjíždíme přes Benešov nad Ploučnicí a Českou Lípu do Doks, kde původní plán také z důvodu počasí až tak zcela nevyšel, ale koupání v Máchově jezeře nám bohatě nahradily cyklo i pěšo výlety a vlastně i stříšky kiosků na pláži bránící padání dešťových kapek do pěnivého moku.

"Léto" na Máchově jezeře.

 

  Shrnu-li to závěrem tak, že se zase jednou podařila krásně pohodová vlaková vyjížďka, myslím že mi účastníci tohoto výletíku určitě dají za pravdu...

 

Zpět na úvodní stranu

Do archivu jízd