Sázavská pouť
Vyhlídkové vlaky a dětské jízdy s Posázavským Pacifikem
nádraží Sázava Černé Budy 6.až 8.července 2012

V rámci tradiční Prokopské poutě v Sázavě uspořádalo občanské sdružení Posázavský Pacifik pro širokou veřejnost bohatý železniční program, ze kterého Vám přinášíme fotoreportáž.

V pátek odpoledne byl z Benešova vypraven první ze zvláštních vlaků. Jel po trase výletních vlaků Posázavského Pacifiku z Benešova přes Čerčany a Chocerady do Sázavy, ale byl veden zcela netradičními lokomotivami. V čele vlaku, tvořeného vozem Balm s barovým oddílem, stanul "puklík" T212.1575 a na postrku unikátní historická motorová lokomotiva BN60 z roku 1955. Na snímku K.Pryla vlak právě projíždí pod impozantní kulisou lomu u Stříbrné Skalice.

V sobotu ráno si skupinka železničních fotografů zaplatila speciální fotojízdy v okolí Sázavy. Při první z nich zapózovala lokomotiva BN60 u Prokopské kaple se studánkou nedaleko zastávky Sázava...

... při druhé pak například u portálu jednoho ze známých Sázavských tunelů.

Přípřež malých lokomotiv v čele osobního vlaku - další z motivů na fotojízdách.

Ale pak přišel čas jízd pro veřejnost a do Sázavy se začaly sjíždět ze všech stran zvláštní vlaky organizované občanským sdružením Posázavský Pacifik. Mezi Sázavskými tunely právě projíždí spojené motorové vlaky z Kolína (M262) a Peček a Zásmuk (M131) odjeté ve spolupráci s uhlířskojanovickou firmou Juniormarket pana J.Uhra.

Pro mnohé se pravděpodobně zlatým hřebem nabídky historických lokomotiv motorové trakce na sázavské akci stal "hektor" T435.003 v čele zvláštních vlaků z Benešova do Sázavy. Tyto vlaky, stejně jako vlaky z Kolína a Peček, jely ve stejných trasách v sobotu i v neděli.

V sobotu 7.7.2012 byl ovšem vlak z Kolína posílen z důvodu značného počtu předem rezervovaných míst. V Sázavě se tak vedle sebe předvedly vzorně naleštěné motorové vozy M262.0209 a M262.1002 společnosti Juniormarket.

Puklík T212.1575 byl "turnusově" nasazen na "pendly" , tedy vyhlídkové vlaky na Sázavské tunely, které odjížděly po celou dobu konání akce v hodinovém taktu z nádraží v Sázavě. Ze Sázavy byl vůz BalmBar sunut, takže cestující měli možnost sledovat trať vpředu po směru jízdy!

Jeden z vyhlídkových vlaků z ptačí perspektivy mezi Sázavskými tunely.

V sobotu večer prodloužil vyhlídkový vlak svou poslední jízdu až do stanice Ledečko. Důvodem bylo odvezení ubytovacího vozu pro brigádníky, pracující na výtopně v Ledečku.

V Sázavě na nádraží bylo po celý pouťový víkend nezvykle rušno...

Sobotní pestrá dopravní situace v Sázavě - zprava odstavený motorák M262.1002, puklík T212.1575 odjíždí se sunutým vozem na tunely, a T435.003 přijel s vlakem z Benešova. V pozadí jsou odstaveny vozy Balm (v atypickém nátěru) společnosti Juniormarket. Nutno podotknout, že tento nátěr byl "nápadem" Posázavského Pacifiku - bylo žádoucí odlišit (bez velkých nákladů) první vůz Balm ve službách PP od všudypřítomného a nevkusného tzv. unifikovaného nátěru ČD.

Stánek Posázavského Pacifiku u skladiště v Sázavě.

Z dob dávno minulých...

Největší atrakcí pro děti bylo svezení se v kabině historické posunovací lokomotivy BN60. Ta jezdila, taktéž po celou dobu akce, po čtvrté koleji ve stanici Sázava.

V neděli byl na poslední výletní vlaky na tunely, na objednávku skupinky fotografů, nasazen hektor T435.003 s vozy Balm v původním barevném schematu. Nostalgickou iluzi šedesátých let minulého století touto soupravou doladil Posázavský Pacifik k dokonalosti! Nyní již mohou být spokojeni i "počtáři nýtů"! 

T435.003 pózuje na nejfotografovanějším místě tratě "horního pacifiku".

Setkáním historických lokomotiv v Sázavě ukončíme krátké povídání o zajisté velmi zajímavé akci, kterou se budeme snažit v příštích letech opakovat. Děkujeme za Vaši přízeň a také za to, že jste se svezli s Posázavským Pacifikem!

 

Zpět na nabídku fotogalerií

Do archivu jízd