Posázavský Pacifik spolu s Výtopnou Jaroměř
zajistili dopravu pro účastníky oblíbené akce
"DOVOLENÁ S MOTORÁČKEM",

kterou uspořádal ve dnech 25. - 31. 7. 2004
Klub železničních cestovatelů




Motoráček M 262.045 se svým přívěsným bufetovým vozem odjížděl v sobotu 25. 7. z Prahy - hlavního nádraží v 9,25 dopoledne. Po pečlivé "předodjezdové přípravě" byli cestující přivítáni organizátory z KŽC i osádkou vlaku a seznámeni s programem zájezdu...




Po příjezdu do stanice Kopidlno nás čekala naše první úvrať, na zastávce Dětenice jsme vystoupili, navštívili tamnější zámek a pivovar, pokračovali dál směrem k hranicím a pomalu se začali připravovat na jízdu po tratích v sousedním Polsku...




Ráno 26. 7. jsme zažili v depu Liberec "setkání dvou generací", když jsme si se zájmem prohlíželi motorovou jednotku DB 612 013 před odjezdem do Drážďan...




A pak už vzhůru na neznámé tratě našich severních sousedů, první stanicí byl ZAWIDOW, první úvrať jsme projeli ve stanici JERZMANKI. Při našem dvoudenním putování Polskem jsme sledovali velkoryse stavěná depa, projížděli jsme po několika mostech, které nepůsobily příliš důvěryhodně a bezpečně, projeli jsme například i tunelem o délce 1.800 m a sledovali pověstné "světlo na konci tunelu"...




Ve stanici GRYFOW SLASKI jsme viděli kromě jiného i jednu z architektonicky dokonalých vodárenských věží, na další cestě do stanice STARA KAMENIECA jsme absolvovali celkem vzácné křižování s pravidelným osobním vlakem. Ostatně - ukázka jízdního řádu svědčí o četnosti projíždějících vlaků...




Podél trati jsme sledovali neutěšené pozůstatky elektrického vedení, ve stanici WALZBRYCH GLOWNY jsme naopak potkali první moderní motorový vůz v Polsku...




Náš vlak přejel přes most, těsně minul stavědlo už jsme vjížděli na nádraží KLODZKO-GLOWNE. Podívejte se také na šturcovou kolej č. 5, na které náš motoráček nocoval, a která nás zaujala svým důmyslným zarážecím systémem...



Další strana fotogalerie