Jede, jede mašinka
PEČKY 2014

Nezvykle čilý ruch na nádraží v Pečkách panoval o víkendu od 6. do 8.června 2014. Posázavský Pacifik zde organizoval jízdy historických vlaků při akci "Jede, jede mašinka".

   Připravili jsme pro vás minireportáž z této akce, pojeďte tedy s námi na projížďku v okolí Peček!
Vše začalo rozsáhlými přípravami téměř rok dopředu. Pro jízdy zvláštních vlaků bylo stále jasnější, že místní lokálka z Peček (přesněji z Radimi) do Kouřimi bude po povodni z léta 2013 stále ještě mimo provoz (!). Není předmětem tohoto pojednání kritizovat přístup SŽDC ke správě infrastruktury a polemizovat zda by soukromému provozovateli dráhy trvalo také zhruba 400 dní (!) zprovoznit několik mírně poškozených míst tratě...
   Bylo tedy nutné najít prostor pro jízdy zvláštních vlaků z Peček. Varianta jízd po hlavní trati se jevila jako velmi nepraktická nejen z důvodu značné hustoty provozu a tak padla volba na kyvadlovou dopravu Pečky - Radim a zpět. K tomu bylo nutné sjednat (za úplatu) s ČD návrat motorového vozu ze zastávky Radim mezi jednotlivými vlaky zpět do Peček, aby byl uvolněn traťový oddíl pro jízdu zvláštních vlaků. V sobotu bylo naplánováno celkem devět párů zvláštních vlaků do Radimi a v neděli ještě dva. V sobotu večer se navíc konala jízda výletního vlaku s občerstvením a živou hudbou "na palubě" pro organizátory akce, modeláře, vystavovatele a pozvané hosty. Trasa vlaku byla okružní, více jak 150km dlouhá. Vlak vyjel před 18h z Peček přes Kolín do Kutné Hory, dále Kutné Hory města, Malešova, Zbraslavic, Zruče nad Sázavou, Kácova a Českého Šternberka do Ledečka a po lokálce přes Uhlířské Janovice, Bečváry a Ratboř zpět do Kolína a Peček, kam dorazil něco před půlnocí.

Návoz náležitostí Posázavského Pacifiku probíhal již ve čtvrtek 5.6.2014. Mezi sázavskými tunely duní beztlumičová T435.003 s úctyhodnou zátěží...

 

V "Ratajské oboře" umožňuje vyfocení vlaku mýtinka v nejvyšším bodě tratě Ledečko - Kolín.

 

Před zastávkou Mitrov pózují lokomotivy T435.003 a T435.0108.

 

Objektiv Stanislava Návoje zachytil posun ve stanici Uhlířské Janovice. Dojem "retro" snad kazí pouze přítomnost lokomotivy T212.1 a oranžová blůza posunovače.

 

A už je tu sobota. Na 3.nástupišti v Pečkách je připraven k odjezdu sunutý vlak Posázavského Pacifiku do Radimi a zpět - "nastupovát!".

 

Letos je konečná v Radimi, dál to zatím nejde. Vlak má již "pověšené konce" a je připraven k odjezdu zpět do Peček.

 

S pronikavým štěkáním hektora T435.003 se dává do pohybu zvláštní vlak z Radimi do Peček.

 

Malá výstava lokomotiv ve "šturcech" v Pečkách se konala letos zřejmě naposled. Po několika letech konečně dojde k tomu, že podchod v Pečkách bude prodloužen do ulice na jižní straně nádraží a davy lidí přestanou proudit přes koleje do mezery v protihlukové stěně u bývalé strojové stanice. Za oběť výlezu z podchodu padnou dvě kusé koleje vpravo na snímku.

 

Na závěr naší reportáže jeden snímek z večerního vlaku pro organizátory modelářské výstavy...
...snad také u příležitosti toho, že vůz BalmBar Posázavského Pacifiku (
Btx 95 54 5020 134-3 /020.134-3/ přeznačený dle původního schématu na Balm 28-05 136-5) slouží již deset let k plné spokojenosti svých hostů - cestujících. Posázavský Pacifik jej zakoupil na podzim roku 2003 a svou premiéru jako barový vůz "BalmBar" si odbyl přesně před deseti lety 19.6.2004 právě na akci "Jede, jede mašinka Pečky". V červenci pak absolvoval spolu s motorovým vozem M262.045 Posázavského Pacifiku okružní jízdu na objednávku KŽC po tratích PKP. Tato skutečnost se neoddiskutovatelně stala inspirací pro společnost KŽC k jejím dalším aktivitám, v neposlední řadě pak i k následné úpravě vozu Bix na barový.

 

Zpět na nabídku fotogalerií

Do archivu jízd