Přípojné vozy řady Balm (Bix, 020)
Takto vypadal první Balm Posázavského Pacifiku po úpravě na bufetový "BalmBar" a odlišení nátěru od schematu ČD.
Vůz dostal v říjnu 2005 "nový kabát" v ŽOS České Velenice. Převzali jsme si jej za účasti cca 60 zájemců z řad našich členů, pozvaných přátel, fotografů a železničních nadšenců. Celodenní výlet byl spojen s velmi zajímavou exkurzí do dílen ŽOS za účasti představitelů vedení firmy, množstvím "lahůdkových" fotozastávek a korunován tím nejkrásnějším podzimním počasím...
Zde můžete vidět práci lakovny v dílnách České Velenice na voze Balm.
Dokončený vůz Balm 5 - 0365 v hale dílen.
Osobní vozy řady Bam
Osobní vozy Bam (původně Calm) byly navrženy k motorovým vozům M 284.0,1 a mají s nimi shodné tvary skříně. V průběhu svého života byly ovšem povětšinou řazeny do klasických osobních vlaků s lokomotivou. Popis vozů Bam do posledních detailů přibližuje například obsáhlý článek pana Ivo Mahela ve čtvrtletníku Svět železnice č. 4(16) z listopadu 2005.
Posázavský Pacifik vlastní několik vozů Bam a v současné době se hledají prostředky k jejich renovaci, po které budou moci elegantně doplňovat soupravy "motorových rychlíků" Posázavského Pacifiku.
I nyní Vám ale můžeme nabídnout pro Vaši jízdu či akci tyto vozy zapůjčené od našich partnerů.
Osobní vozy řady Blm a BDlm
Osobní přípojné vozy Blm, BDlm a mnoho dalších odvozenin byly zkonstruovány jako přípojné ke známým Hurvínkům, tj. motorovým vozům M131.1 a jsou s nimi vzhledově shodné.
Posázavský Pacifik Vám v současné době může pro Vaše akce a jízdy nabídnout jeden takový vůz s kapacitou kolem 50 míst, který máme zapůjčen od spolku KPKV Brno.. Vůz je taktéž možno používat k přepravě malých sportovních plavidel (kajaky nebo vyfouklé rafty atd.), kol, kočárků, a podobně.
Služební vozy řady Da (Daa-k)
Služební vozy řady Da jsou dnes ještě v plném provozu i když se jich v poslední době mnoho zrušilo a uvažuje se o jejich postupné, úplné likvidaci. Jedná se ovšem z hlediska potřeb provozovatele historických lokomotiv o velice praktický vůz k vytvoření zázemí pro obsluhu vlaků na různých akcích, skládek náhradních součástek a v neposlední řadě i vůz pro případnou přepravu kol, kočárků, lodí atd. Velkou výhodou vozu Da je, že byl v minulosti používán na téměř všech druzích vlaků a prakticky se všemi lokomotivami.
Posázavský Pacifik vlastní vůz Da 6 - 400, zakoupený od ČD (Liberec). Vůz byl členy PP a brigádníky opraven, včetně provedení nového laku a dosazení původních oken v bočnicích. Jeho provedení nyní přesně odpovídá stavu, v jakém tyto vozy jezdily v šedesátých letech minulého století. V rámci toho byl přeznačen na Ds 8 - 5252. Vůz je na výletních a nostalgických vlacích používán k přepravě sportovních plavidel, kol, kočárků atd.
V benešovském depu právě probíhá dosazování původních oken do bočnic vozu Ds.
Vůz Ds 8 - 5252 Posázavského Pacifiku po opravě a opětovném vrácení do provozu.
Poválečné osobní vozy řady Ciz
![]()
Vozy řady Ciz (později Biz) byly vyráběny různými výrobci v Německu i u nás (Studénka) nouzově na konci druhé světové války v letech 1943 až 1945, z důvodu značného nedostatku osobních vozů. Jednalo se vlastně o rekonstrukci nákladního vozu typu "Z". Proto mají vozy nástupní plošinky převislé nad nárazníky. Vozy nebyly zcela jednotné. Lišily se uspořádáním interiéru, umístěním a velikostí okna WC atd.
Na trati Posázavského pacifiku (Praha-Vrané-Dobříš -Čerčany) jezdily vozy Ciz (resp.Biz) v rekreační dopravě ještě v šedesátých letech. Tyto vozy neodmyslitelně patří do historie naší osobní dopravy.
Posázavský Pacifik vlastní již několik vozů této řady. Naším cílem je jejich záchrana a rekonstrukce. Vznikne tak unikátní dobová souprava a turisté si při svezení těmito vozy budou moci připomenout cestování z počátku slavné éry trampingu na "Zlaté řece".
M 262.045 při přepravě prvního ze soupravy "Bizů" z Chocně v dubnu 2004
V současné době prozatím nejsou žádné tyto vozy pro nostalgické akce a výlety k dispozici.