Mattoni po kolejích
a objednaný výkon lokomotivy T435.003

V médiích jste možná zaznamenali, že Mattoni začíná přepravovat své produkty ze západočeské výrobny v Kyselce po železnici. Logistiku tohoto projektu zajišťují společnosti Hanzalík, Railsystem a ČD Cargo. Velice příznivým faktem je, že se jedná o převod z kamiónové silniční dopravy na dopravu železniční! Na slavnostním zahájení se mimo jiných podílely také ČD (DHV Lužná) a Posázavský Pacifik.

Posázavský Pacifik nasadil lokomotivu T435.003, jejímž hlavním úkolem byla přeprava vozů k nakládce právě na vlečku do Kyselky, která odbočuje ze stanice Vojkovice nad Ohří na trati Karlovy Vary - Chomutov.

Vzhledem k tomu, že na trati Benešov - Tábor probíhají velmi rozsáhlé stavební práce, osobní doprava je uskutečňována autobusy a nákladní vedena po odklonových trasách, musel i hektor směřující nejprve do Kájova jet jinudy než přímou cestou přes Olbramovice a Tábor. Byla zvolena cesta přes Sázavu, kde byl T435.003 při křižování vyfotografován, dále do Zruče, Ledče, Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu a dále již logickým směrem na Jihlavu, Horní Cerekev, Veselí nad Lužnicí a České Budějovice do Kájova.

Tento obrázek by se dal nazvat "nostalgie po kolejích ve 21.století".

Z Kájova jsme jeli s hektorem 003 na krásnou a zajímavou vlečku, která je trasována velmi odvážným sklonem přes vrcholovou úvraťovou stanici do údolí Vltavy, do papíren Větřní, kde byl hektor zvěčněn vedle neobvyklého nákladu na plošinových vozech. Nemusíte se ale děsit, recyklovaný papír se kolem kolejí nikde netrousí, tato přeprava je pouze vnitropodniková.

Hektor T435.003 v Papírnách zapřáhl čtyři prázdné vozy, pro již zmiňovanou nakládku na vlečce Kyselka. Vzhledem k náročnému a nebezpečnému stoupání na vlečce, musí být vozy do vrcholové úvraťové stanice vždy sunuty. Snímek zachycuje situaci v úvraťové stanici, cesta je již připravena, do Kájova můžeme odjíždět. Na tomto místě je jistě zajímavé zmínit, že v dobách plného provozu papíren ve Větřní zde 24hodin denně vykonávali službu výpravčí. Dnes je úvraťová stanice tak trochu smutnou vzpomínkou na zdejší využívání železniční dopravy, návěstidla jsou zneplatněna, nepotřebné výhybky trvale uzamčeny, k přepravě zátěže (3x týdně) plně postačí jediná kolej...

Na další cestě, ve stanici Český Krumlov, při křižování s osobním vlakem. Na to, že se jedná o kouzlo nechtěného k sobě lokomotiva T435.003 v původním vzhledu (1959) a reklamní vozy Mattoni perfektně barevně ladí!

Křižování s vlakem 8151 proběhlo také "v modrém stylu" - 754.019-8 ČD a T435.003 PP v Českém Krumlově.

"Jak to vidí fíra" a další brejlovec 754.039-6

Sluníčko stále svítilo a fotogenické mráčky pluly po obloze...
Stanice Čížová na trati z Písku do Zdic.

Pak už se pomalu stmívalo a naše dlouhá cesta pokračovala do Berouna, údolím Berounky, pod siluetou hradu Křivoklátu do Rakovníka, dále pak krajem chmele do Loun předměstí, Postoloprt, Žatce, Kadaně, do údolí Ohře a do Vojkovic nad Ohří, kde náš vlak změnil statut na obsluhu vlečky. Nad ránem pak hektor pomalu ukrajoval dlouhých osm kilometrů vlečky do Kyselky.

Ve slavnostní den pomohl hektor T435.003 s posunem na kolejišti vlečky v areálu Mattoni a také zapózoval vedle soukromé zamračené společnosti Hanzalík. A jak jinak než opět ve stylu "tmavomodrý svět".

Součástí programu slavnostního zahájení přeprav Mattoni po kolejích byly i osobní vlaky z Vojkovic na Kyselku vedené luženskou parní lokomotivou 354.195.
Ač ani jedna z lokomotiv, které se na snímku setkaly, to nemůže pamatovat, dal by se obrázek nazvat: osobní vlak přijel po 74 letech do Lázní Kyselka!

A ještě jednou pro objektivy fotoaparátů zastavily vedle sebe 354.195 a T435.003 na vlečce Mattoni.

První parní vlak byl určen výhradně pro pozvané hosty slavnostního ceremoniálu a novináře, ale pak už parní vlak po nově obnovené trati vozil širokou veřejnost a to v rámci akce zcela zdarma! S posledním parním vlakem z Kyselky do Vojkovic se na závěsu svezl i hektor T435.003

Poslední "setkávací" obrázek, tentokrát muzejní hektoři Posázavského Pacifiku a Českých drah.

Věříme, že se vám tak trochu neobvyklé nahlédnutí pod pokličku utajené přepravy a reportáž o nasazení lokomotiv na slavnostním zahájení přepravy Mattonky po kolejích líbilo. Závěrem zbývá popřát železničním přepravám z vlečky Kyselka pevnou pozici v systému moderní logistiky a doposud výhradně kamiónové společnosti Hanzalík další zakázky odvezené ekologičtěji po železniční síti!

 

Zpět na nabídku fotogalerií

Do archivu jízd