T435.003 na Parním festivalu v Drážďanech
15. - 17. dubna 2016

Lokomotiva T435.003 se  dubnu 2016 zúčastnila velmi prestižní akce - setkání parních lokomotiv v Drážďanech. Byl to zajisté významný milník jejího lokomotivního života a s největší pravděpodobností i její první výlet za hranice ČR!
   Se "svým" služebním vozem Ds vyjela T435.003 ve čtvrtek večer z Benešova do Prahy Malešic. Tam byla po finále příprav také možnost krátké pauzy pro doprovodný tým a došlo i na roztopení grilu na ochozu služebního vozu. Na vedlejší koleji stála novým zeleným lakem zářící T435.0509, opodál byla odstavená T435.0114 - že by to bylo kouzlo nechtěného nebo týmové pacifické kamarádky řady T435 chtěly popřát šťastnou cestu "trojce"?

V další stanici Praha Libeň se již v hluboké noci, za doprovodu šotoušů a novinářů, setkaly všechny lokomotivy a jejich týmy si vzájemně potřásli pravicemi, doplnili zásoby vody žíznivým kotlům a po seřazení konvoje bylo vše nachystáno k odjezdu.

Zde se patří dodat složení konvoje pro cestu do Drážďan - do čela se postavila 475.111 plzeňského IMC, někde pak mezi doprovodnými vozy byla pacifická T435.003 a za ní slovenský Albatros 498.104, který nebyl vedoucím hnacím vozidlem z důvodu drobné provozní závady na kompresoru. (nikoliv pro nějakou neschopnost, jak chytře hodnotili všeznalí šotoušci v diskusi K-R)

Tak Mojmíre můžeme - odjezd!

V Děčíne na hlavním nádraží se do čela konvoje postavila lokomotiva V60, jelikož české (historické) lokomotivy nemohou vybavovat zabezpečovací zařízení na německých tratích. Na cestu do Německa jsme oživili i hektora T435.003 a tak v údolí Labe, mezi pískovcovými skalami, zapomínali možná občas fotografové mačkat spouště, když nasávali zvukovou kulisu konvoje českých lokomotiv...

Přes toto čelní okno patrně žádný strojvedoucí ještě nikdy taková návěstidla nesledoval...

Za oknem impozantní skály v údolí Labe, na palubě služebního vozu Posázavského Pacifiku panuje pohodová nálada - snídaně v Německu.

V pátek stála T435.003 v úplném centru dění akce - na paprsku parního depa.

Lokomotivy ČSD v depu DR.

Depo v Drážďanech.

Historická elektrická lokomotiva E77 DR se proháněla okolo depa s nákladním foto-vlakem.

Německé muzejnictví je o pomyslný stupínek výše než to naše, to si musíme přiznat. Malým důkazem toho byla i perfektní organizace akce - moderátor veškerého dění v depu i v okolí s mikrofonem na točně, pracovníci ostrahy s lany zabraňujícími vstupu do jízdní dráhy lokomotiv při promenádách na točnu, na zbrojení, vše perfektně sladěné.

Skvostný stroj řady 89 z dob DRG stál uvnitř depa.

Vedle další a další lokomotivy - pro železniční modeláře velmi známé...

...tak třeba tahle? No kdo jí v modelu neměl doma?!
A právě tahle BR118 se postavila do čela našeho konvoje na zpáteční cestu domů.

Konvoj českých lokomotiv se pomalu sune kolem depa, kde organizátoři začínají vše balit a uklízet, poslední zamávání a pojedem.

T435.003 versus Dresden hauptbahnhof, docela neuvěřitelné...

Praha Libeň - i lokomotivy bývalých ČSD se už vzájemně rozloučily a 498.104 je připravená k daleké cestě domů. Čeká jí tentokrát trasa "přes Vysočinu".

Jízda 498.104 po trati přes Havlíčkův Brod proběhla hladce, Albík si místy krásně zaštěkal, deset v šoupátkách, to je už slušnej koncert...
Tady už Dušan, topičský a duchovní guru Albatrose, spokojeně hledí dopředu v rovinatém kraji jihu Moravy.

Když opouštět výsostné území ČR, tak ve velkém stylu...

Definitivní konec akce se blíží, ostatní lokomotivy už určitě spí na svých kolejích doma a Albatros 498.104 čeká v Kútoch na přípřežní Zamračenou, aby jej dovezla také domů k zaslouženému odpočinku.

Díky všem, kteří jakkoliv pomohli s hladkým průběhem této akce. Odnášíme si z ní hodnotné, hluboké zážitky a věříme, že i pro účastníky parního setkání v Drážďanech byly lokomotivy ČSD vítaným zpestřením. Tak zas někdy příště!

Zpět na nabídku fotogalerií

Do archivu jízd