Májové setkání s Posázavským Pacifikem
v depu Benešov
a první veřejné představení opravené lokomotivy T435.003

Ve sváteční den 1.5.2012 byl již od brzkého rána v benešovském depu čilý ruch. Přípravy sice probíhaly již několik dní dopředu, ale teprve nyní začal ten správný shon a dolaďování posledních detailů v organizaci slavnostního představení lokomotivy T435.003 veřejnosti. Inspirováni slavnostním roll outem rakouské královny parních lokomotiv - "hrbouna" 310.23 v dílnách v Českých Velenicích před několika lety, jsme připravili (doufáme) velmi atraktivní podívanou s příměsí recese a navození atmosféry konce 50tých let minulého století. Představení lokomotivy T435.003 nebylo ovšem jediným bodem programu setkání. V salonním voze, odstaveném na koleji vedle depa, byla pro návštěvníky připravena malá výstava modelů rozličných měřítek a modelových kolejišť v provozu. Digitálně řízené kolejiště velikosti HO od firmy NOCH zajisté zaujalo malé, ale i velké fandy zvukovými efekty motorových a parních lokomotiv, vedle bylo k vidění patrně nejmenší existující plnohodnotné kolejiště ve velikosti TT "Kamenný Malíkov" o rozměrech pouhopouhých 56 x 38 centimetrů a dále standardní "domácí" kolejiště, také ve velikosti TT. Patrně nejvíce návštěvníky zaujaly velké modely lokomotiv velikosti G ze sbírky jednoho z členů PP, z nichž některé byly představovány "v akci" na kousku kolejí, jiné mohly pozorné návštěvníky okouzlit skutečným funkčním parním pohonem, i když stály pouze vystavené na kousku koleje. Dalšími "železničními atrakcemi" byly možnosti svezení se na vlaku zahradní železnice ZŽZ, který jezdí na rozchodu 300 mm (viz odkaz na samostatný web) nebo na stanovišti "dospělé" (tedy na rozchodu 1435 mm) a navíc velmi vzácné historické lokomotivy BN60, která je starší než všichni hektoři, rosničky a karkulky a laickým pozorovatelům může připomínat spíše parní než motorovou lokomotivu. K tomu všemu hrála z plošinového vozu country kapela a pro správnou pohodu nechybělo občerstvení, stánek se suvenýry a trocha stínu při prohlídce haly depa, kde byla k vidění třeba právě opravovaná lokomotiva T211.069

Vraťme se ale k představení lokomotivy T435.003 veřejnosti. O historii a opravě tohoto stroje se dočtete dostatek informací na jiných místech na našem webu, a tak se již nerušeně pojďme podívat na tu slávu...

Po krátkém proslovu s poděkováním hlavním aktérům opravy otevřeli dobově oblečení "učňové" benešovského depa vrata rotundy. Kdo čekal, že se za nimi objeví čelo "nové" lokomotivy, byl asi hodně překvapen...

Namísto toho plakát s dobovým průvodem a transparentem "motorisaci dopravy - ČKD - T435"

Po startu a chvilce brumlání beztlumičového šestiválce projela lokomotiva T435.003 plakátem, vstříc nedočkavým objektivům fotoaparátů a kamer.

Následovalo otáčení na točně a pak již přesun na soupravu prvního vlaku pro veřejnost v novém životě lokomotivy T435.003

Táhlým stoupáním na Dobříčkov štěká hektor T435.003 s vozy Balm...

V Postupicích je dnes konečná, lokomotiva objede soupravu...

... a už se kutálí z kopečka dolů k Benešovu.

Na druhou jízdu jela trojka v opačném postavení, tedy do Postupic "boudou napřed".

Po celý den vozila malá posunovací lokomotiva BN60 děti i dospělé. Její vpravdě archaický vzhled může laikům připomínat spíše parní než motorovou lokomotivu. Tuto skutečnost podtrhuje uspořádání pojezdu s jalovým hřídelem a spojnicemi, tvar oken, budky strojvedoucího, tyčové nárazníky a další prvky.

Pokud jste byli na setkání s Posázavským Pacifikem spokojeni nebo Vás zaujala tato reportáž, jste co nejsrdečněji zváni na další podobnou akci, která bude pro Vás v depu Benešov připravena na "dětský den" a to 2.6.2012

 

Zpět na nabídku fotogalerií

Do archivu jízd